Zenash was told that because she is Blind she could only attend a special education school, and as there wasn’t one in her village, her mother kept her at home. Zenash really wanted to attend the local village primary school with her friends. Luckily, she met a Community Based Rehabilitation (CBR) worker who taught her braille and informed the teachers at the village school about inclusive education. Now Zenash is attending school and doing very well. She wants to become a teacher in an inclusive school when she grows up! – Case Study thanks to LIGHT FOR THE WORLD
Een op de drie kinderen van de 59 miljoen kinderen die momenteel niet naar school gaan, zijn gehandicapte kinderen. Lage verwachtingen, stigma en een beperkt begrip van de educatieve rechten en behoeften van een kind met een handicap, leiden ertoe dat veel kinderen met een handicap de toegang tot hun lokale school wordt geweigerd. Degenen op school ontvangen zelden de ondersteuning die ze nodig hebben om zich volledig te ontwikkelen of zijn opgeleid in instellingen die hun sociale integratie niet bevorderen. Een kwalitatief inclusief onderwijs zal kinderen met een handicap in staat stellen de vaardigheden te leren die ze nodig hebben om een fatsoenlijk bestaan te verdienen.
Het nieuwe doel voor duurzame ontwikkeling (SDG) op onderwijsgebied - Inclusief en billijk kwaliteitsonderwijs en kansen voor levenslang leren voor iedereen - kan de situatie verbeteren, mits staten weloverwogen actie ondernemen en de nodige middelen inzetten. We kunnen alleen de belofte waarmaken Niemand achterlaten als we onze inspanningen richten op de meest kansarmen. Onderteken de petitie en toon uw steun voor inclusief en rechtvaardig kwaliteitsonderwijs voor kinderen met een handicap.
DE AANVRAAG
“Wij, jongeren ter wereld, leraren, ouders en wereldburgers doen een beroep op onze regeringen om hun belofte, gedaan bij de Verenigde Naties in 2000, na te komen om ervoor te zorgen dat alle niet-schoolgaande kinderen hun recht op onderwijs krijgen vóór het einde van 2015.
We staan op om een einde te maken aan de barrières die meisjes en jongens verhinderen om naar school te gaan, waaronder gedwongen arbeid en vroegtijdig huwelijk, conflicten en aanvallen op scholen, uitbuiting en discriminatie. Alle kinderen verdienen de kans om te leren en hun potentieel te bereiken.
Wij zijn #UpForSchool. ”
Met slechts 1 maand totdat de petitie wordt gepresenteerd aan de wereldleiders op de Algemene Vergadering van de VN in New York - moeten we zoveel mogelijk handtekeningen krijgen!
Onderteken de petitie en deel deze via sociale media en uw netwerken.
Neem contact op met als u offline handtekeningen wilt verzamelen jenny@ablechildafrica.org.uk voor aanvraagformulieren en contactgegevens.
Laten we het laten gebeuren en laten zien dat de wereld achter inclusief onderwijs voor kinderen met een handicap staat.
VERHALEN VAN SUCCES
Kinderen met een handicap zijn #UpForSchool: bekijk ook de succesverhalen van Melody en Ruth!
Melody heeft hersenverlamming en heeft verwachtingen overtroffen die slagen voor toelatingsexamens voor school, maar reguliere scholen laten haar niet toetreden. Vanwege stigma is Melody echter niet geaccepteerd - en ze krijgt nu les samen met andere oudere kinderen die de toegang tot de reguliere school in Little Rock is ontzegd. Melody, een ontluikende politicus, voert nu campagne in Kenia voor de rechten van kinderen zoals zij op inclusief onderwijs en heeft zelfs in het parlement gesproken! - Casestudy dankzij AbleChildAfrica
Ruth worstelt met haar spraak en vanwege haar handicap werd ze uitgesloten in de klas en viel ze uit. Na het volgen van een lerarenopleiding in inclusief onderwijs bij het ministerie van Onderwijs, veranderde de leraar van Ruth van gedachten. Hij bezocht Ruth thuis om haar over te halen terug naar school te komen. Ruth voelt zich nu geaccepteerd op school en blinkt uit in wiskunde! - Casestudy dankzij CBM
Bronartikel uit IDDC