Plan International heeft het International Centre for Disability and Rehabilitation aangewezen om veldonderzoek uit te voeren naar de rechten van kinderen met een handicap op onderwijs en bescherming in Guinee, Niger, Sierra Leone en Togo. De resultaten worden weergegeven in dit rapport. Het onderzoeksteam constateert dat waar bewustmaking van gehandicapten heeft plaatsgevonden, de situatie en acceptatie van kinderen met een handicap is verbeterd. Maar over het algemeen zijn er relatief weinig voorbeelden van goede praktijken in de regio die inhoudelijke kwesties behandelen van het opnemen van kinderen met een handicap in onderwijs of beschermingswerk.
Vergelijkbare berichten
Wat is er nodig om ongelijkheden echt aan te pakken en niemand achter te laten?
On 3rd December 2015, the European Union (EU) celebrated the International Day of Persons with Disabilities in the framework of the European Year for…
GCE Café with DCDD on Disability Inclusive Education
How do we ensure that education systems and programmes are inclusive of all children, including children with disabilities? The GCE Café on…
DCDD’s Second Exchange Session | ‘Disability Inclusive Grantmaking’
On June 1st, DCDD hosted its Exchange Session on ‘Disability Inclusive Grantmaking’ with participants from 10 different consortia. It was the second of a…
Ervoor zorgen dat mensen met een handicap niet worden vergeten wanneer zich rampen voordoen
Handicap International is marking the International Day for Disaster Reduction on 13th October by highlighting the vital need for people with disabilities…
IDDC op de conferentie van staten die partij zijn bij de CRPD
The International Disability and Development Consortium (IDDC) and a number of its members, including ADD International, Atlas Alliance, CBM, Disabled People’s Organisations…
Conferentie: Pushing boundaries in advocacy for inclusion
What is the best way to strengthen political participation of people facing marginalisation and discrimination in the global South? How can unheard…